Excuses voor het lange wachten..

3 december 2018 - Berlijn, Duitsland

IHoi allemaal!

Zoals jullie weten zit ik tot 15 december in Berlijn.

De tijd gaat behoorlijk snel. Maar eerst wil ik mij even excuseren dat ik al een lange tijd niks meer op reislogger heb gezet. De WiFi in mijn verblijfplaats is helaas niet de beste meer en telkens als het bijna lukte hier iets op te zetten, gaf hij een foutmelding aan. Dus ik hoop zo dat dit berichtje wel aankomt..

Maar laat ik gauw eens vertellen wat ik de afgelopen weken heb gedaan. Natuurlijk ben ik iedere week druk bezig geweest op stage en heb ik het er iedere dag naar mijn zin, zo hebben we afgelopen vrijdag Sinterklaas gevierd en hebben de kinderen  veel pernoyen gekregen van Sinterklaas en zijn pieten zelf en hebben de kinderen

cadeautjes gekregen om mee te spelen bij ons in de groep. Gelukkig waren ze dol enthousiast. Maar de komende weken staan in het teken van Weihnachten (kerst) dus de kerstman kan ook ieder moment op bezoek komen ;).

Maar in de vrije weekenden heb ik veel opgetrokken met Lieke die hier ook zit vanuit het Summa college, bijna elk weekend hebben we wel iets gedaan. Zo zijn we naar Beelitz Heilstätten geweest, dat is een oud ziekenhuiscomplex waar patiënten verbleven en er geprobeerd werd om ze te genezen. Maar dat complex is nu verlaten, het was heel mooi om de gebouwen te zien.

Ook zijn we naar de Holländisches Viertel geweest in de buurstad Potsdam. De Hollandisches Viertel is een wijk die helemaal Nederlands is ingericht, zelfs de gebouwen zien er Nederlands uit. En je kan er zelfs pannenkoeken en poffertjes eten. Dat was wel leuk om een keer gezien te hebben.

Verder zijn Lieke en ik veel naar de winkelcentra van Berlijn geweest om weekend te vieren :).

Ook zijn mijn ouders en oma in de weekend van 23 tot 25 november langsgeweest voor mijn verjaardag. Ik heb toen een heel leuk weekend gehad. Ik heb ze toen de mooie plekken van Berlijn laten zien, zoals de brandeburger Tör, de Fernsehturm de Berliner dom en zijn we natuurlijk elk avond lekker wezen uiteten.

Dus zoals je wel kan lezen, ondanks het mij weken niet is gelukt om iets op reislogger te zetten, heb ik toch veel leuke dingen gedaan. En hopelijk lukt het nu wel om deze lange bericht te posten. En als het vanaf nu wel lukt probeer ik hier de komende twee weken nog iets op te zetten. Ook ga ik dan proberen om de foto’s die ik heb gemaakt hier op te zetten. Want ik heb er inmiddels een aantal gemaakt die ik jullie niet wil onthouden.

Dus hopelijk, tot het volgende bericht!

Mit liebe Grüße aus Berlin,

Djuey Bal

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellie Verbeten:
    3 december 2018
    Een leuk verslag, dat weekend dat wij naar Berlijn zijn gevlogen, was een 10 waard, wat hebben wij veel gezien, het was heel interessant. heel veel gezien, lekker gegeten, goed hotel we hadden een hele goede GIDS DJUEY mijn kleinzoon een weekend om niet meer te vergeten
  2. Ellie Verbeten:
    3 december 2018